Czy darmowe pozycjonowanie naprawdę istnieje?

Sformułowanie takie może odnieść się jedynie do jednej sytuacji – kiedy to firma zajmująca się marketingiem internetowym, czyli reklamą w Internecie w pakiecie razem z frazami na najwyższych pozycjach w wyszukiwarce Google zajmuje się również tymi spoza pierwszej strony indeksowanej. Takie pozycje są mniej zauważalne przez potencjalnego klienta, więc nie nalicza się (a przynajmniej nie powinno się naliczać) żadnych opłat.

Chcesz skorzystać z naszej oferty marketingu internetowego? Skontaktuj się!

Dlatego też firmy, które rozgłaszają w sieci, że to, czym się zajmują to darmowe pozycjonowanie, z pewnością żerują na naiwności klientów. Jedynymi obszarami darmowych i niepłatnych działań, które można zastosować jako właściciel strony samodzielnie jest wykorzystanie portali społecznościowych (Google+, Facebook, Instagram, Twitter) w celu promocji marki. Agencje SEO i SEM zawsze będą oczekiwały za to zapłaty, nie ma co do tego złudzeń.

Optymalizacja stron internetowychDarmowe pozycjonowanie czy też nie, warto w nie inwestować

W obecnych czasach często słyszy się, że jeżeli kogoś lub czegoś nie ma w Internecie, to nie istnieje w rzeczywistości. W sformułowaniu tym kryje się wiele prawdy, a przynajmniej jej cząstka – bez promocji w sieci sprzedaż usług i produktów z pewnością nie wzrośnie lub będzie następowała w spowolnionym tempie, w szczególności w przypadku dopiero startujących biznesów.

Pozycjonowanie Google jest procesem bardzo złożonym, wielowymiarowym oraz długotrwałym. Nie należy więc liczyć na uzyskanie wyników już po kilku dniach. W niektórych branżach czeka się na nie nawet do kilku miesięcy. Pamiętać jednak należy, że optymalizacja i walka o pozycje w sieci trwa stale, więc nie powinno się rezygnować z raz rozpoczętej ścieżki marketingowej, a jedynie ją udoskonalać.

 

 

Wednesday the 24th Pozycjonowanie WWW -