Czy darmowe pozycjonowanie naprawdę istnieje?

Sformułowanie takie może odnieść się jedynie do jednej sytuacji – kiedy to firma zajmująca się marketingiem internetowym, czyli reklamą w Internecie w pakiecie razem z frazami na najwyższych pozycjach w wyszukiwarce Google zajmuje się również tymi spoza pierwszej strony indeksowanej. Takie pozycje są mniej zauważalne przez potencjalnego klienta, więc nie nalicza się (a przynajmniej nie powinno się naliczać) żadnych opłat.

Chcesz skorzystać z naszej oferty marketingu internetowego? Skontaktuj się!

Dlatego też firmy, które rozgłaszają w sieci, że to, czym się zajmują to darmowe pozycjonowanie, z pewnością żerują na naiwności klientów. Jedynymi obszarami darmowych i niepłatnych działań, które można zastosować jako właściciel strony samodzielnie jest wykorzystanie portali społecznościowych (Google+, Facebook, Instagram, Twitter) w celu promocji marki. Agencje SEO i SEM zawsze będą oczekiwały za to zapłaty, nie ma co do tego złudzeń.

Optymalizacja stron internetowychDarmowe pozycjonowanie czy też nie, warto w nie inwestować

W obecnych czasach często słyszy się, że jeżeli kogoś lub czegoś nie ma w Internecie, to nie istnieje w rzeczywistości. W sformułowaniu tym kryje się wiele prawdy, a przynajmniej jej cząstka – bez promocji w sieci sprzedaż usług i produktów z pewnością nie wzrośnie lub będzie następowała w spowolnionym tempie, w szczególności w przypadku dopiero startujących biznesów.

Pozycjonowanie Google jest procesem bardzo złożonym, wielowymiarowym oraz długotrwałym. Nie należy więc liczyć na uzyskanie wyników już po kilku dniach. W niektórych branżach czeka się na nie nawet do kilku miesięcy. Pamiętać jednak należy, że optymalizacja i walka o pozycje w sieci trwa stale, więc nie powinno się rezygnować z raz rozpoczętej ścieżki marketingowej, a jedynie ją udoskonalać.

 

 

Ile kosztuje pozycjonowanie Google i na podstawie czego jest wyliczana stawka?

Analiza konkurencji - u nas najskuteczniej!Każda z firm zajmujących się tą branżą marketingu internetowego nalicza sobie indywidualne stawki. Pierwszym kryterium jest marża obrana za swoje usługi, drugim – pozycje uzyskiwane przez domenę klienta, a raczej słowa kluczowe znajdujące się na poszczególnych jej podstronach. Ponadto pod uwagę bierze się także branżę, liczbę wyników, wyszukiwań oraz konkurencyjność. Zazwyczaj opłacane są jedynie te frazy, które znajdują się na pierwszej stronie wyników wyszukiwarki Google (innymi wyszukiwarkami są na przykład Bing lub Yahoo!), dlatego właśnie mówi się o pozycjonowaniu Google.

Najdroższe są te frazy, które uzyskają pierwsze pozycje spośród dziesięciu możliwych w indeksie. Najtańsze – te z dolnej części pierwszej strony wyszukiwarki. Kolejne wyniki nie są, a raczej nie powinny być naliczane ze względu na brak zainteresowania nimi przez użytkowników Internetu. Frazy znajdujące się w okolicach dziesiątej pozycji są najmniej klikalne ze względu na fizyczne możliwości niektórych wyświetlaczy i ich rozwijalność. Jedynie do nich można odnieść określenie „darmowe pozycjonowanie”.

Co składa się na dobre pozycjonowanie Google i czy sam jesteś w wstanie się nim zająć?

Wiele osób sądzi, że istota pozycjonowanie jest zdobycie jak największej liczby przekierowań (linków, odnośników) do witryny klienta. Nie zawsze jednak w oczach robotów Google jest to pozytyw. Mogą one uznać naszą stronę za obiekt niegodny zaufania (z elementami wykorzystania Black Hat SEO – w odróżnieniu do White Hat SEO) i zdegradować ją względem innych.

Chcesz skorzystać z naszej oferty marketingu internetowego? Skontaktuj się!

Pierwszym krokiem z pewnością powinno być dobranie odpowiednich fraz, które mogą wyróżnić nas od konkurencji, a jednak będą przykuwały uwagę potencjalnego odbiorcy produktu czy usługi. Na ich bazie tworzy się wartościową zawartość podstron. Frazy wytypowywane są przez właściciela marki bądź odnajdywane na podstawie analizy konkurencji przez firmę zajmującą się pozycjonowaniem Google dzięki specjalnie do tego przystosowanym narzędziom.

Optymalizacja strony pod Google nie byłaby pełna bez miejsc w sieci pokrewnych z witryną danej marki. W tym celu tworzy się wszelkiego typu fanpage’e na portalach społecznościowych, które oprócz stałego informowania klientów o działalności firmy, zdobywają także bezpłatnie odnośniki.

Monday the 9th Pozycjonowanie WWW -